Maantantaina olin Sannan kanssa treenaamassa Sporttikoirahallilla. Aluksi vahvistin haltuunottoja makupalan avulla, eli tein ensin sylkkäriharjoituksen ja sitten poispäinkääntöä. Aluksi muutaman toisto ihan vain niin, että Joy tuli yhden hypyn takaa ottamaan makupalan kädestäni niin, että olin sijoittunut aivan seuraavan hypyn eteen. Lisäksi tein u-putkeen lähetyksiä putken takaa ja muutaman toiston verran A:ta. Isommalle puolelle päästyäni tein radanpätkää jossa Joy piti lähettää puomilta oikealle pituushypylle ja puomin alla olevaan putkeen, minun jäädessä puomin vasemmalle puolelle. Askeleen verran jouduin menemään puomin oikealle puolelle, tai muuten Joy ampaisi takaisin puomille. Lisäksi tein itsenäisen puomin alastulon vahvistustreeniä ja hieman putkijarrutuksia. Lopuksi Sanna kirmaili Joyn kanssa ja tällä kertaa Joy ryhtyi heti yhteistyöhön.

Tiistaina oli Timon treenit. Opettelin radan jo päivällä miettien ohjauskuviot valmiiksi. Radan alku ei sitten livenä näyttänyt siltä kuin olin kuvitellut, joten aloitussuunnitelma meni uusiksi. Lisäksi ihmettelin muutamaa muuta kohtaa, ne kun poikkesivat muistikuvastani kovastikin. Lopulta katsoin Timolla olevaa ratapiirrosta ja kävi ilmi että hän olikin vielä muuttanut rataa lähetettyään sen meille Helpotuin ettei minulla viiraakkaan päässä

Alku osoittautui meille erittäin vaikeaksi. Ei siinä mitään muuta vaikeutta ollut, mutta eka hyppy antoi suoraan puomille, jonka puolivälistä alkoi suora putki, jonne koira piti saada. Ja Joy oli kerta toisensa jälkeen puomilla. Radan jatko oli sellainen, että minun oli pakko päästä ennen koiraa puomin vasemmalle puolelle, joten minun oli kutsuttava Joy radalle puomin kauimmasta päästä. Olin jo lähes epätoivoinen kun Timo kehoitti minua kävelemään aivan puomin päähän (niin ettei Joy enää nähnyt minua) ja ottamaan sitten askeleen eteenpäin. Sitten laskin käden alas ja huusin "TULE" ja sehän lähti tulemaan ja samantien putki-käsky ja kerran putken löydettyään Joy löysi sinne sen jälkeen hyvin. Seuraava ongelmakohta olikin heti putken jälkeen, eli kun ekalta hypyltä oli putken suulle matkaa 7 m ja siihen perään 6 m suora putki, niin Joyhan tuli putkesta ulos suhteellisen ampumalla. Hirmuinen jarrutus piti tehdä, että sain Joyn käännettyä putkesta vasemmalle ja sitten 10 metriä luukutusta eteenpäin ja tiukka käännös takaakiertoon, jonka tein poispäinkäännöllä. Radalla oli myös pari kohtaa jossa pääsin treenaamaan wisky-leikkausta ja se meni itseasiassa yllättävän hyvin heti kun sain vartalon käännökset ajoitettua oikein. Käytiin myös Timon kanssa läpi tiukkaa vekkiä, eli vähän sellaista käsijarrutyyppistä.... Mun vekkaukset kun ovat liian pyöreitä. Kyseinen vekkaus tehdään aivan esteen eteen, aivan kuin olisin lähettämässä koiraa takaakiertoon, mutta otan Joyn vastaiseen käteen ja käännän tiukasti vartalolla. En saanut siihen vieläkään riittävää terävyyttä, mutta jo vähän sinne  päin.