Joyn alaleuasta on lähtenyt kolme hammasta! Yritin mitata kaappia vasten säkäkorkeuttaan ja sain tulokseksi 31 cm, joten olen varovaisen toiveikas, että pikkuneiti jää mediksi (alle 43 cm). Eilen käytiin Seijan luona remmissä räyhäämisen takia ja ainakin eilen ohitti koirat haukkumatta. Tänään ei olla toisiin koiriin törmätty, minulla kun on aika erilainen elämänrytmi muihin lähiasukkaisiin nähden. Välillä voi mennä montakin päivää, ettei tule koiria vastaan.

Tänä aamuna menimme Seijan kanssa klo 8 pesemään Järvenpäähän mattoja. Urakoin peräti seitsemän, kun Seijalla oli vain kaksi. Omani olivat kaikki aika kevyttä kaliiperia, joten olimme kutakuinkin samaan aikaan valmiit. Peetsa saapui parahiksi ja tarjosi ahkerille mattopyykkäreille munkkikahvit (minulle kaakao) läheisellä huoltoasemalla. Yöunet jäivät aikaisen herätyksen takia aika vähälle, mutta päikkäreistä ei tullut sitten mitään, kun kännykkä soi pariinkin otteeseen. Pitäisi kai opetella pitämään puhelinta kiinni / äänettömällä. Matot ripustelin parin tunnin ulkona roikottamisen jälkeen pitkin kämpää kuivumaan, ulkona kun eivät välttämättä enää kuivu.

Illalla piti mennä Voron kanssa HAU:n epiksiin kouluttamaan pois haukkuongelmaa, mutta valitettavasti avustajani auto sanoi sopimuksen irti, joten en sitten lähtenytkään. Osaamaton apu voi nimittäin olla jopa haitaksi.

Meillä on sekä Kerryn että Voron taholta tullut pari sisälle pissaamista parin viime viikon aikana. Kerry on pissannut molemmilla kerroilla prikulleen samaan paikkaan, joka sijaitsee ikävä kyllä sängyssäni. Ekalla kertaa olin jättänyt sen päiväksi Joyn kanssa kotiin, kun olin Voron kanssa kisoissa ja toinen kerta oli tänään, kun käytin ennen matonpesureissua koirat vain pihalla. Voro on pissannut kummallakin kerralla eteiseen, mutta koska olen ollut kotona, olen päässyt heti moittimaan. Kerryn pissat ovat selkeästi mielestäni protestia minulle, mutta Voron tapauksessa luulen, että Joyn pissahajut ovat vain liikaa. Minulla on tapana heittää Joyn pissan päälle vain sanomalehti ja siivoilen sitten jossain vaiheessa, eli pissapaperi saattaa olla montakin päivää lattialla, jos virtsaa on vähän eikä se mielestäni haise (sanomalehti neutralisoi hyvin hajun). Molemmilla kerroilla pissalehtiä on ollut useampia eteisessä, mutta Voron nostettua jalkaa olen heti siivonnut lattian ja vaihtanut lehdet puhtaisiin.

Mut hei, nyt tv kutsuu, palaillaan taas! Moro!