Uneni ovat usein melko eläväisiä ja viime aikoina olen nähnyt yllättävän usein myös huoneagilityunia. Välillä unet voivat olla aika karmivia, kuten esimerkiksi pikkutyttönä näkemäni vakiopainajainen, jossa oli mukamas sota ja tehtävänäni oli vetää kummitätini vessassa luurankoja vessan pönttöön. Tuota painajaista näin aika ajoin, kunnes se lakkasi minua pelottamasta. Seuraavaksi vakiopainajaiseksi muodostui uni jossa olin laivan kannella ja minua ammuttiin lähietäisyydeltä ohimoon ja esitin kuollutta kuuman veren valuessa poskellani. Pian tämäkin loppui, kun tunnistin unen ja aloin suhtautua siihen tyyliin "joo, joo, ammu jo". Viime vuosina en ole mitään vakkariunia nähnyt, tai en ainakaan niitä muista.

Välillä näen unia joissa olen vielä koulussa. Niille on yhteistä se, ettei minulla ole yleensä lainkaan housuja! Siinä sitten yritän venyttää paitaa peban alle, etteivät muut huomaisi. Mitään putoamisunia en yleensä näe, mutta usein minulla on käsitämättömiä vaikeuksia ehtiä ajoissa esim. töihin.

Katsotaan nyt sitten minkä verran jaksan / muistan näitä tänne kirjailla, mutta erityisesti minua kiinnostaa huonekaluagilityunien kirjaaminen, sillä eräs tuttavani teki vähän aikaa sitten huomion, että yleensä kisat ovat menneet sellaisen unen jälkeen hyvin.

Osa unistani saattaa sisältää lapsille sopimatonta materiaalia, mutta pyrin merkitsemään ne K-12 tunnuksella