Tänään 8.1. täytän 40 vuotta. Tuntuu ihan käsittämättömältä olla jo niin vanha, muttei suinkaan negatiivisessa mielessä. Mieleltäni olen vielä ihan lapsi, tuleehan minulle Aku Ankkakin Nauru Olen värkännyt syntymäpäiväjuhliini työnantajaltani joululahjaksi saamani kuvakirjan, jossa on kuvia tähän astiselta taipaleeltani, tosin kuvien keräämiselle ja kirjan suunnittelulle ei jäänyt juurikaan aikaa, joten monessa kohtaa piti oikaista, eikä järjestys ole aina ihan oikea. Mutta siitä viis tai kuus, tässäpä vähän esimakua mitä tuleman pitää.


Kuva on otettu Kallaveden rannalla, Kuopion satamassa. Tuossa iässä olin varsinainen riiviö ja karkailin jatkuvasti. Vanhempani olivat talonmiehinä Savonkadulla sijaitsevassa suuressa kerrostalossa joten löydyin milloin naapurista, milloin Sokokselta ratsastamasta kolikkohevosella Hymy



Näissä kuvissa on vuosi -71 ja tuo alla olevassa kuvassa ilme kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ihana!




Tämä kuva on otettu mummolassamme Rasivaarassa, Rääkkylässä. Sisareni Tarja on vasemmalla, minä oikealla. Tarja on syntynyt -71, joten luultavasti kuva on otettu vuonna -72. Tämä on yksi suosikkikuvistani.


Tämä kuva on otettu Lehtoniemenkadulla Kuopiossa. Näihin aikoihin sain ensimmäisen kissani, nimeltään Mirri. Muistan kun Mirri piileskeli tuon sohvan takana ja minua harmitti. Lehtoniemenkadulta minulla on ihan jokunen lapsuusmuisto. Ikävimpänä tuhkarokossa nähty harha, uunin pankolla piileksivästä möröstä.


11-vuotiaasta kävin ratsastamassa säännöllisesti. Kilpailin jonkin verran esteratsastuksessa piiritasolla hypäten enimmäkseen metrin luokkia. Kuvassa Rigel (Riku), joka oli viimeinen ratsuni Kuopion suunnalla.


Koulunkäynti lakkasi kiinnostamasta minua aika varhain, mutta kirjoitin kuitenkin ylioppilaaksi, vaikken kyllä laittanut juurikaan energiaa opiskeluun. Kirjoituksissa kirjoitin pakolliset aineet pitkällä matikalla. Kuinka ollakaan, kouluaikojen kaksi suosikkiainettani matikka ja ainekirjoitus epäonnistuivat kirjoituksissa ja reputin matikan sekä sain ainekirjoituksesta vain C:n. Eihän se käynyt päinsä, joten syksyllä painelin uusimaan, mutta ainekirjoitus jäi C:ksi. Kesän olin ahkeroinut matikan parissa, joten sieltä napsahti myöskin C.
Lukioaikoina lookkini oli vähän valtavirrasta poikkeava:


Eli hiuskuontalo sojotti milloin mihinkin suuntaan, eikä kyllä tullut juurikaan pukeuduttua muuhun kuin mustaan sekä tiukkaakin tiukempiin farkkuihin.


Vuonna -90 muutin Helsinkiin ja tämä kuva on otettu mummolassani Rasivaarassa, jossa olin tätini häissä. Niin kuin vasemman käden nimettömästä näkee, niin olin kihloissa, jo toista kertaa itse asiassa. Siihen ne kerrat sitten taisivatkin jäädä Silmänisku


Tämä kuva on otettu Tunn1n Kuvassa joskus -90 luvun alussa. Minusta toi paita oli aivan kertakaikkisen ihana, enkä tajua mitä sille tapahtui.


Tämä onkin mielestäni paras minusta koskaan otettu kuva! Se on otettu 13.6.90, eli minulla on toinen työpäivä Tunn1n Kuvassa takanani. Kuva on otettu Myllypurossa ja nojaan silloisen automme oveen. Ilmeeseen saattaa vaikuttaa kuvaaja, joka oli silloinen avokkini - olimmehan juuri muuttaneet kimppaan. Cool


Tämä kuvatus on otettu polaroidilla joskus -90 luvun puolivälin jälkeen jossain hesalaisessa baarissa jossa olimme duunikavereiden kanssa bilettämässä.


Tuomarinkylästä löysin uuden hevosystävän westfalen Percy. Ratsastin sillä 15 vuotta, kunnes se muutti Keski-Suomeen eläkepäiviä viettämään pari vuotta sitten. Tapaan vielä Percyä, viimeksi jouluna.


Ja lopuksi kuva lähimenneisyydestä, eli olen kuvannut tämän nykyisessä keittiössäni itselaukaisimella pari vuotta sitten ollessani Keventäjissä. Olin tiputtanut painoa reilusti ja näytin mielestäni kivan laihalle, tai no, ihmiseltä ainakin.

Niin ja mun koirat:


Jackru Ginny 11.3.1991-1.2.2006, cavspa Calle 28.1.1988-11.10.2001 (Calle tuli minulle vasta 5-vuotiaana) sekä jackru Tytti 8.3.1993-7.4.2006.

Espves Joy, s. 4.5.07, jackru Kerry, s. 23.7.03, espves Voro 1.6.1999-23.3.2008.